Sericom アメリカ生活

海外出張や、海外生活を記す。他、私生活で思う事をコメント

実は僕、〇〇アレルギーなんです。

おはようございます。

Sericom です。

こないだ、咳喘息のアレルギー検査結果で分かった新たな発見があります。

The other day I found out news about me when I got result of allergy inspection for cough asthma.

ゴキ●リアレルギーです。
Cockroach's allergy

Cockroach 、、、英語にしたら、お菓子みたいな名前だけど、騙されない。

English name sounds like snack but I don't be fooled.

しかもアメリカはゴキブリがたくさん出るらしい。

おお、さすがはアメリカ、命の危険を感じる、、、

There are so many cockroaches in America.

So You know America is kind under life threat from cockroaches.

って訳で、、、、ゴキブリ対策

So I need countermeasure to beat them


僕の今の部屋、、、一切ゴキブリでません(^_^)
対策⁇、、、もちろんしました。

対策は料理をしない事、、、笑笑
、、、

There is not any cockroaches in my room.

Countermeasure???? Yes I did.

Don't do any cooking.

ってのは冗談で、まぁ、あまり料理もしないが、僕が使ってたのは、

ゴキブリ大脱走ってやつ。

Just kidding but I cook sometime,
my strategy is here

賛否両論だが、俺はめちゃくちゃ効果がありました(^_^)
ただ、残念の事に、現在取り扱い無し。

で、今回の代替え案は、、、

You can see so menu time of reviews on net shopping

but in my case it was outstanding effective.

But you can not get it any more.

So alternative countermeasure is ,,,,,

ゴキガード。

ハイこれ、旅のお供に決まりました。

I decide I'll take him to America

効果はアメリカ在住後にアップします(^_^)

I'll tell you the effect after I use it.


所で、allergy って発音が難しい(o_o)